me

me
me

Search This Blog

Saturday, June 26, 2010

קצת באיחור - מה שחציתי בשבילו את האוקינוס







אז, כמו שתכננתי וקיוויתי, הגעתי לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות כדי לעבוד במה שבניתי לעצמי דימוי ענק (אולי גדול מדי מכדי שהמציאות תוכל באמת להכיל) של מה תהיה העבודה החדשה שלי.
רציתי שזה יהיה הכל - קשוח, מציאותי, פיזי, מאמץ, מרגש, מפתח ומגדיל את האינדוודואל, מחזק את יכולות החיברות של הנערים, מעצים את יכולות ההישרדות כמציאות וכמטאפורה על החיים עצמם ובעיקר שיפיח בהם את המסר החשוב ביותר -
הם מעצבים את המציאות של עצמם - הם הבחירות שלהם. ולכל בחירה יש השלכה במציאות.
אין מקום טוב יותר להפנים ולהבין את התובנות האלו כלפי עצמך מאשר בשטח, כשחם בגוף והמוח מתחמם, ואז הכל יוצא ויש עם מה לעבוד.
זה מה שציפיתי שזה יהיה.
זה לא היה בדיוק זה...
זה מצחיק כי מהרגע שהחלטתי שאני הולך לעלות על המטוס הזה, הבטחתי לעצמי אפס ציפיות. להיות מוכן להכל, אומר לא לצפות לדבר ולראות מה היכולות והכוחות שלי יכולים לעצב ולהפוך אותם למציאות שתהיה שלי. ואני חושב שעשיתי את זה בהצלחה יתרה, עד השבוע. ואולי זה מסמן את סיום התקופה הראשונה שלי כאן ואני מתחיל את החלק השני. בחלק הראשון קיבלתי בראש פתוח כל הזדמנות שהייתה לי, ואהבתי את מה שקרה וזה לא שינה מה קרה. ואמנם הייתה לי תוכנית, אבל הכנתי את עצמי רגשית ששום דבר לא יעבוד, והייתי מוכן לזה באמת. אולי הבעיה הייתה שהתוכנית עבדה כל כך טוב שהתחלתי לפתח ציפיות, כי אם הכל עבד כל כך טוב, אז למה שהעבודה לא תהיה ככה גם, אבל היא. ועכשיו שאני חושב על זה שוב. זה בסדר.

אז אחרי הקדמה קצת ארוכה מדי, אני יספר מה עשינו שם. המקום הוא תוכנית שמתמחה בטיפול דרך שטח, והכוונה היא דרך ההשלכות הטבעיות של המעשים של הנער בשטח הוא לומד את ההשלכות של המעשים שלו. יש מרכיב טיפולי חזק, והמטרה היא לעזור לבני נוער בסיכון, לצאת מהמצב שבו הם נמצאים ולעורר בהם את הצדדים החזקים באישיות שלהם כדי שיצליחו לא להדרדר חזרה לטעויות שעשו לפני שהגיעו. זאת המטרה לפחות.
התוכנית מביאה את בני הנוער (לרוב בכפיה או בצו בית משפט) אליהם למקום והם מתחילים את התוכנית לרוב למשך חמישים עד שישים יום, ולפעמים יש נערים שנשארים שם 100 ימים. ושם הם עוברים תהפוכות עם עצמם וצריכים במשך הזמן להחליט אם הם רוצים לגרום לתוכנית לעבוד בשבילם באמת או פשוט לחכות שזה יגמר. לרוב הם מחליטים לעבוד על עצמם ולהתחיל את הטיפול. במהלך היום אנחנו מטיילים או נמצאים במחנה ועובדים על כל מיני דברים - הם צריכים לכתוב הרבה ביומן בשביל עצמם ולחברים שלהם לקבוצה, ולעבוד על מיומניות שטח כמו הדלקת מדורות מאבנים או בחיכוך של עצים, או לבנות מלכודות ודברים כאלה.
והאמת שזה בדיוק מה שידעתי לפני השבוע הזה, אבל במהלך השבוע שאני עבדתי טיילנו יום אחד מתוך שמונה ימים בשטח, כי היינו צריכים להשאר במחנה חלק גדול מהזמן, או שעשינו טיול רגלי של שני ק"מ על מישור. וזה ביאס אותי, כי דווקא ביום האחד שטיילנו ברצינות כל מה שציפיתי שיקרה, קרה. לילדים היו התפרצויות, דברים צפו על פני השטח, הבעיות עלו והיה עם מה לעבוד. לא רק מה שהם מספרים שהם מרגישים, אלא רגשות. וזה היה אמיתי, ולזה חיכיתי.
דבר נוסף שהיה לי קשה, זה שזאת תוכנית פרטית. לשלוח ילד לתוכנית עולה קרוב לעשרים עד שלושים אלף דולר. כן כן, עשרים עד שלושים אלף דולר. זה משנה כל כך הרבה דברים. וזה לא אומר שהנערים האלו לא צריכים את זה, פשוט זה לא הנערים שהכי צריכים את זה, וחלקם, אפילו באמת לא צריכים את זה, אבל ההורים יכולים להרשות לעצמם, אז למה לא. תפסו את הילד מעשן קצת חשיש ושלחו אותו למטפל או לפסיכיאטר שאמר שיש לו בעיות של דימוי עצמי ומיומנויות חברתיות. מה שמצחיק זה, שאולי 70 אחוז מהנערים בגיל חמש עשרה סובלים מהבעיות האלו ולא צריך לשלוח אותם. אבל אם אפשר אז למה לא.
ואולי הכי חשוב, זה לא במדבר. מה אני יעשה, זה פשוט לא זה, ליבי במערב ואנוכי בסוף מזרח (ארה"ב).
אז מה, מה עכשיו אתם שואלים?
האמת שלא הרבה, כי עם כל הביקורת שלי, אני יודע שאני צריך לעבוד בזה קצת, להכיר את התוכנית יותר מקרוב ולא לשפוט אחרי שבוע אחד , למרות שאני די בטוח שאני צודק. ולקבל את השלב השני בהבנה. עכשיו מתחילים כבר לטפח ציפיות, וזה אמנם דבר טוב, אבל אולי מצריך ממני לשנות את השם של הבלוג...
ואיך היו הנערים. תכלס, חמודים, נעימים רוב הזמן. חלקם קשים מאוד, אבל לא משהו שלא ראיתי מעולם, וחלקם היו יותר נעימים מחלק גדול מהחניכים בקליה. שזה אומר הרבה. אני עבדתי בתוכנית של הנגמלים מסמים, והיו שם כמה נערים עם סיפורים קשים על התמכרות להרואין ושאר ירקות בגיל 16. אבל דווקא הם היו הכי אמיתיים וכנים ואיתם באמת אפשר לעבוד.

וחוץ מזה, מצאתי דירה. יותר נכון, הדירה מצאה אותי. הבית שהגעתי אליו בגלישת ספות, הוא הבית שאני נשאר בו. שבוע הבא מתפנה בו חדר ואני אכנס אליו, ובינתיים אני עדיין על הספה. אני משתדל לראות מונדיאל, אבל לא יצא לי הרבה בינתיים. החברה' בדירה ממש חמודים, והם כבר מתחילים להיות חברים טובים שלי. אני ינסה לסיים את שיטת המדפים במקרר שלנו, כדי שאני יוכל להרגיש קצת יותר בבית ואולי בהמשך גם נכניס קצת דיבורים על קופה שיתופית, מסוימת. (ואני מתאר לעצמי שיהיו הרבה תגובות על השורה הזאת, אבל אתם יותר ממוזמנים כמובן להגיב).

ולסיום, אני יציין נקודת ציון חשובה,
הארוחה הבוכראית הראשונה באשוויל הוכנה השבוע על ידי. הייתה ארוחה מצוינת שכללה, אושפלאו, קישואים ממלואים וחלה ביתית (מתכון של גן אלמוגן כמובן). ועוד כל מיני מתאבנים שמפאת כבודם של חלק מהקוראים שלי, לא אציין במפורש את שמותיהם, אך בהחלט היו טעימים.

היינו שמונה, ובישלתי לעשרים איש, כמובן, כי אני לא יודע לבשל אחרת. אבל נשאר לנו שאריות שיספקיו לכמה זמן, והלהבתי את כולם להתחיל לבשל ארוחה פעם בשבוע כדי שנשב כולנו יחד לאכול ארוחות ערב פעם בכמה זמן.

קיצר, אני חייב לסיים, כי אני כבר מקשקש, והמשחק של ארה"ב מול גאנה עומד להתחיל ואני הולך לפאב להשתכר בשעה שתיים בצהריים, עם מלא אמריקאים פטריוטים, ואני חושב שאולי אני אהיה בעד גאנה. סתם בשביל הכיף


Monday, June 14, 2010

אז קצת סיכום

אתמול חגגתי את חגיגות השבועיים שאני נמצא כאן בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות (חחח...) והפעם החלטתי לספר לעצמי, וגם קצת לכם על מה בעצם קרה בשבועיים האחרונים. ואני ינסה להתייחס לאירועים עצמם ופחות על התהיות שעלו לי בראש, ואולי לנסות להבין מה אנשים חשבו עלי ועל החוויה של האנשים אותי.
ביום ראשון, 30.5, בשעה 15:30(אם אני לא טועה) נחתתי בניו יורק. ואני אתוודא ואספר שכבר שבועיים לפני הטיסה התחיל לכאוב לי הגב בכל מיני מקומות מוזרים, ולא הצלחתי להבין עד הסוף את הכאב. היום אני כבר מבין שזה הגוף שלי מכיל בצורה הרבה יותר משמעותית מהראש שלי, את ההתרגשות שאני חוויתי לפני הטיסה. וכבר בטיסה הרגשתי קצת יותר בטוח, אחרי שפגשתי כמה צעירים מווימינג,(שזאת מדינה שכוחת אל בצפון ארה"ב) שבדיוק חזרו מטיול של תגלית בארץ הקודש. והשיחה הייתה מעניינת והופעתי לגלות שהם הם אפילו חיפשו אותי בפייסבוק יום אחרי ורצו להיות חברים שלי. אני לא יודע כמה משמעות אני באמת רוצה לתת לחברים בפייסבוק, אבל התחושה הייתה שאני מסוגל לנהל שיחה טובה באנגלית, ושכנראה אני מספיק מעניין בשביל לרצות לעקוב אחרי. אפילו אם זה אומר שאני בסה"כ עוד חבר ברשימת החברים הגדולה של קהילת הסטודנטים באוניברסיטת ווימינג. מיד לאחר הטיסה, יגאל, חבר טוב של ההורים בא לאסוף אותי משדה התעופה. וזאת כבר הייתה הרגשה מצוינת, כי להגיע לבית של מישהו ולא סתם לאיזה הוסטל נידח נותן תחושה בטוחה יותר ונעימה יותר, ואפילו קיבלתי טרמפ לדירה של פיני וניצה בלב ניו יורק מהבת שלהם ליאל. אני רוצה להגיד שהופתעתי, אבל אולי זה היה בכוונה וסתם רציתי להרגיש מופתע, אבל הופתעתי שהשיחה נותבה לכיוון של החינוך בארה"ב לעומת החינוך בישראל. כמובן ששיבחתי את העצמאות שהילדים רוכשים בישראל ואת היכולת של ילד לגדול בידיעה שהוא מייצר לעצמו את המציאות, דרך העצמאות הזאת, והם כמובן הטיפו לכך שהורים צריכים לשלוט במציאות של הילדים שלהם, אבל בשיחה קצרה עם ליאל הבנתי שקיים פער בין איך שהם חווים את ההורות שלהם, לאיך שהיא חווה אותו. שזה מובן מאליו, ולא מפתיע בכלל.
אז הגעתי לפיני, שאירח אותי בבית שלו והיה נעים ומעניין, ונתן לי תחושה של בית בעיר הגדולה ווהמטורפת הזאת. ולכן הרגשתי שאני לא עומד למבחן אמיתי כל עוד אני בניו יורק. אני מכיר אנשים שם, ישר מכניסים אותי לבית שלהם, נפגשתי עם לארן אחכ והיה ממש כיף והרגשתי בבית כל כך מהר, שבכלל לא הצלחתי להבין שאני בארץ זרה, מדבר בשפה שאמורה להיות לא טבעית לי עד כדי כך ולא מכיר שום דבר. כל עוד הייתה לי מפה של ניו יורק, וטלפון עם אינטרנט (שזה כמובן הדבר הראשון שעשיתי למחרת בבוקר) ידעתי שאני בבית.
"כל עוד יש לי ספר ואינטרנט על חוטי, למקום הזה אקרא בית" אמרתי בקול גדול. והרגשתי בטוח מספיק בהצהרה הזאת לעלות על מטוס לשארלוט צפון קרוליינה. נחתתי, ולא ממש ידעתי מה לעשות. קצת הרגשתי נחנק, ומפוחד, וממש לא יודע איך אני אמור להתמודד עם הסיטואציה הזאת לבד. הווי פיי בפלאפון פתאום לא עבד, וידעתי רק שאני צריך להגיע לאיזה תחנת אוטובוס ושיש לי אוטובוס לאשוויל בעוד שמונה שעות שממש לא רציתי לחכות אותם, ולמרות שחיפשתי פתרונות אחרים, השתכעתי שהתוכנית המקורית תעבוד, ועליתי על אוטובוס לכיוון תחנת האוטובוס שממנה אני אסע לאשוויל, שם מחכה לי הגיבושון בעוד יומיים. (היום כבר יום רביעי). כשהגעתי לתחנת אוטובוס, אם לומר את האמת קצת נחרדתי. ההצהרה הראשונית שלי בנסיעה הייתה שאני רוצה לפגוש את אמריקה האמיתית, ולהתנגש מול הדימויים הכוזבים שיש לי כלפי ארה"ב הגדולה והנוצצת של ניו יורק והוליווד. אבל כשנכנסתי לתחנת האוטובוס, בשעה 10:30 בבוקר בידיעה שהאוטובוס שלי הוא רק בשש וחצי בערב ושאני אני אמור לחכות שם עד אז, נבהלתי ופחדתי. בתחנת האוטובוס יש רק כשלושים איש, כולם שחורים (או בשפה המקומית אפרו אמריכושים) כולם נראים די עניים, ולא בא לי לשבת שם לידם. והרשגתי רע עם עצמי שאני מרגיש ככה. איפה השוויון ערך האדם שאני מאמין בו, למה אני נבהל למראה אנשים שחורים ועניים שרוצים לנסוע למקום כלשהו בארה"ב אבל האמת שלא יכולתי להתמודד עם הסיטואציה והלכתי לסטארבקס הקרוב, פתחתי את המחשב ואת הספר שלי והרגשתי בבית. או לפחות corporate fuckheadsרציתי להרגיש בבית, וגם כאן לא ממש הצלחתי, אבל על פרק ה
כבר כתבתי אז אין צורך לחזור על זה שוב מחשש שאני יעליב את מי מקוראי על ידי שימוש חוזר במילים גסות.
ואז התחלתי את הפרק של אשויל. חברים שפגשתי באינטרנט דרך אתר ממש מגניב אירחו, ומארחים אותי עדיין בבית שלהם ומראים לי את המקום. זה ממש נחמד וכיף להתארח בבית של מישהו, מעבר להקלה הכלכלית שיש בזה, גם התחושה שאתה חווה את המציאות בעיניים מקומיות ולא כתייר בעיר זרה. והחברים שלי כאן נתנו לי תחושה כל כך טובה שאני לא מפסיק להודות להם וממש הפכתי להיות חלק מהחיים שלהם בשבוע הארוך והמלא ביותר בחוויות שהיו לי מזה הרבה זמן.
יום אחרי המפגש האינטסיבי עם החברים החדשים יצאתי למיונים לעבודה. והאמת שהיו לי חששות רבות, שאולי אני לא מספיק מנוסה, ואולי לא טיילתי כבר המון זמן טיולים ארוכים ואני לא יעמוד בפיסיות של הגיבושון. היה לי בראש מעין מבנה צבאי ודורשני. והופתעתי. הפעם הופתעתי באמת, כי היו לי ציפיות אמיתיות שנמצאות אצלי בראש מהיום שהחלטתי לעזוב את כל מה שאני מכיר והחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות. הופעתית לגלות שזה היה לי הסביבה הנוחה ביותר שהייתי בה מאז שהתחלתי את הטיול. היה לי כל כך קל ונוח שהרגשתי שאני מתנשא ולא מתנסה בגיבושון. רציתי להרשים, וידעתי על מה אני מדבר, אבל הייתי בטוח שמרוב הזדהות עם המדריכים של הסמינר,(בגלל שהם סיפרו על חוויות שאני מכיר מטיולים על חניכים בעבר מכל הסוגים השונים של הטיולים שהייתי בהם) שאני לא מצליח להיות חניך ושאולי הם לא יעריכו אותי בגלל זה. אבל מישהו חכמה שאני מכיר, סיפרה לי שלמרות כל מה שאני חושב, הדבר הכי נכון בגיבושונים כאלה, זה להתבלט, לדאוג שיראו אותך ולא להניח שהם מזהים את האיכויות שלך פשוט בגלל שאתה עושה דברים קטנים. אז המשכתי לספר את סיפורי הגבורה שלי עם חניכים וטיולים, ועל כל הניסיון שיש לי בתחוןם. והאמת שאני כבר לא ממש יודע מה להגיד אם זה עזר או לא (למרות שזה בטוח עזר) אבל קיבלתי את העבודה , יחד עם כל שאר האנשים שהיו איתי בגיבושון. אז בגלל שזה היה הדבר היחיד שבאמת טיפחתי ציפיות לקראתי מצאתי את עצמי מתאכזב מהם. ציפיתי מהם להיות הארד קור, לחנך דרך הרגליים והיבלות, דרך העקשנות של הטבע ודרך כוחו של היחיד להתגבר למרות כל מה שהוא חושב על עצמו. והיה בזה גם קצת מזה, אבל מטיילים כולה 4-5 ק"מ ביום על החניכים, התמקדות בתוכניות אינדוידואליות ומיומנויות אישיות שאני לא ככ מעריך כמו להצית אש מאבנים וחתיכת בד שרפה ( שהמדריך שורף עם המצית שלו). אז אני לא ככ יודע מה להגיד, אבל אני לא רוצה סתם לטפח ציפיות של אכזבה ואני אראה מה יקרה לפני שאני אשפוט את התוכנית ואחליט אם הם מספיק טובים בשבילי. אבל אין ספק שהרגשתי שאני מספיק טוב במה שאני עשיתי בחיים שלי בשביל התוכנית, מה שלא הייתי בטוח בו לפני.
והאנשים בסמינר היו מגניבים וכיפיים. מאוד מגוונים ושונים, אבל שוב כבר סיפרתי קצת על זה ולא בא לי להרחיב ככ. מה שכן אני ינסה להתייחס זה אל איך שהם חוו אותי. ציינתי שהרגשתי מתנשא ולמרות שחששתי להעלות את הנושא בהתחלה, לקראת סוף הסמינר גם שאלתי את אחד החברים אם זה מה שיא חוותה ממני לאורך הסמינר. היא אמרה שממש לא בכל תוקף, אבל אני לא לגמרי בטוח לגבי זה. אני ממש רק מתחיל לנסות להבין מה הביטחון העצמי המופרז שאני משדר באמת גורם לאנשים להרגיש, אנשים שעוד לא מכירים אותי טוב מספיק ויודעים שאני בתכלס רכיכה מבפנים.
אז קיצר, הסמינר הלך ממש ממש ממש טוב ויום אחרי קיבלתי את ההודעה שקיבלתי את העבודה. ומיד התחלתי בחיפושי דירה. אבל לפני שהספקתי בכלל להתחיל על אמת את חיפושי הדירה, קיבלתי הצעה שבהתחלה חשבתי לסרב לה, אבל לאחר מכן, איש יקר וחשוב אמר לי שאני לא יכול לפספס את ההזדמנות הזאת בשום פנים ואופן ובשום מחיר שבעולם. אז קפצתי על ההצעה ונסעתי לפסטיבל רוק של מאה אלף איש, 10 במות שכל אחת מכילה בין אלפיים לשישים אלף איש, עם מעל מאה אמנים bonnaroo!!!!!מופיעים במהלך ארבעה ימים של טירוף שנקרא בונרו. זה נשמע הרבה יותר טוב באנגלית
וזאת הייתה חוויה!! אז קודם כל תודה לאיש חכם ויקר, שוב, אבל אי אפשר להבין את הטירוף הזה. נראה לי סופסוף הבנתי למה אנשים אומרים שבארץ אין מוסיקה באמת, ואין הופעות גדולות ופסטיבלים אמיתיים. כי הדבר הזה היה מחוץ לכל פרופורציה שחשבתי אפשרי לדבר מהסוג הזה. אנחנו מדברים על פסטיבל שהשטח שלו הוא קרוב לשלושת אלפים מאתיים דונם. כן כן אבא, שלושת אלפים דונם, בדקתי את הנתונים ואת המפות מול קנה מידה רלווני. תחשבו על לקחת את העיר רעננה בערך, ולהכניס אותה לפסטיבל של ארבעה ימים שבו כולם מקבלים בידור הולם, ומרגישים שהם קיבלו את מה שהם שילמו בשבילו והם שילמו הרבה.
והסתובבתי לי לבד רוב הזמן פשוט נהנה מהמוזיקה מהכמות והאיכות הבלתי נדלית. היה מטורף. פגשתי כל מיני אנשים ובהתחלה הרגשתי שקשה לי לפגוש אנשים בספטיבל כזה, כי יש תחושה של שוק בשר במקומות כאלה לרוב. ולא רציתי לחזור להיות פלאפי בן שש עשרה שמחפש תשומת לב בדרכים לא רלוונטיות (לגילי המופלג כמובן) אלא פשוט לשוחח עם אנשים שאני חושב שיכולים להיות מעניינים. והיו כמה כאלה. והיה מפתיע לגלות כמה אנשים בכלל לא הצליחו לעקל את העובדה שאני מישראל. אולי כדאי לציין בשלב זה שהפסטיבל מתקיים בעיירה שנקראת מנצ'סטר במדינה טנסי. ואני מדגיש את המילה טנסי, שהיא בהחלט אחת המדינות הדרומיות בארה"ב. ומה שגיליתי הוא שמאה אלף איש מגיעים ממאה אלף מקומות אחרים בארה"ב חלקם עשר וחמש עשרה שעות נסיעה מהמקום, וזה לא כולל ארבע עד שמונה שעות פקק בכניסה לפסטיבל. ואכן, אנשים בארה"ב לא ממש מכירים שום דבר מחוץ לארה"ב. אני חושב שהסברתי איפה גיאוגרפית ישראל נמצאת בקרוב לחצי מהשיחות שהיו לי עם אנשים, והחלק הקטן שבכלל ידע איפה זה ישראל, ידע רק להגיד שיש איזשהו בלאגן אצלנו במדינה אבל לא ממש ידעו להגיד למה הוא קיים וכו. אבל לפעמים, כשהיה לי סבלנות, ניסיתי להסביר קצת יותר מה באמת קורה ולסיים במסקנה הנצחית שמלחמה זה באמת חרא. עם זה כולם מזדהים תמיד, לרוב פשוט בגלל שזה לא אומר כלום.
אבל אם נחזור לפסטיבל עצמו, אני חייב להגיד שלא ראיתי כמות כזאת של הופעות כל החיים שלי. זאת אומרת, אפילו שיש לי אח שעובד בתעשיית המוזיקה בישראל, ואני יכול לראות כמעט כל הופעה חינם (ואני מדגיש כמעט, כי היו כמה פעמים שהוא לא הצליח להשיג כרטיסים - ביזיון), ועדיין בארבעה ימים ראיתי יותר הופעות מכל השנים האלו יחד. ושלא נדבר על איכות, כי ההופעות היו מעולות! החל מהלהקות הגדולות, שאת חלקם לא הכרתי בכלל כמו סטיבי וונדר, דייב מת'יוס וקינגס אף ליאון, דרך להקות יותר קטנות שממש נהנתי מהם כמו לס קלייפול, אל סי די סאונדסיסטם, ג'ימי קליף, דמיאן מרלי, ג'ון בטלר טריו, קיצר. אני יכול להמשיך שעות, וכמות המוזיקה שפספסתי פשוט כי נרדמתי, או שהייתי בהופעה אחרת באותו זמן. קשה להסביר.
במהלך ארבעה ימים נחשפתי למוזיקה מכל כך הרבה סוגים, גוונים, צורות שאני רק עכשיו מתחיל לעקל, ואני בטוח שאני אשמע מוזיקה בצורה אחרת מעכשיו.
ולמרות שכרטיס לפסטיבל עלה הרבה מאוד כסף עדיין הייתי במתח מתמיד עם עצמי, התווכחתי עם אורן (מטאפורית כמובן) במהלך הפסטיבל. הוא אמר לי שזה פסטיבל ובאתי להנות ומותר לבזבז כסף על אוכל ושטויות, כי זה הזמן להנות מהכסף שתיכף יהיה לי, ואני אמרתי שאני חסכן (אמרתי קמצן אבל אני מנסה לחסוך מעצמי אמירות קשות בזמן האחרון) ושאין לי את הכסף עדיין לשרוף ושכדאי לא לאכול בחוץ המבורגר בשמונה דולר שלוש פעמים ביום וחזרתי לאוהל שלי לאכול אוכל שקניתי והבאתי לפסטיבל. אז לפעמים אורן ניצח והרשיתי לעצמי לקנות שטויות, ולפעמים אני ניצחתי וחזרתי לאכול באוהל, אבל בחשבון הכולל אני שמח להגיד שאת רוב כסף שהוצאתי, הוצאתי על בירה ולא על אוכל. אני בהחלט גאה בעצמי.
טוב זה היה פוסט מאוד ארוך אני יודע, אבל הרגשתי שאני צריך קצת יותר לספר מה קורה, וקרו הרבה דברים, אז אני מצטער שזה היה כל כך ארוך אבל אני יודע שבשבילי זה היה שווה את זה. ואם הגעתם עד לפה יחד איתי,אז זה סימן שאו שאני כותב טוב או שפשוט איכפת לכם ממני ואתם רוצים לדעת מה קורה ומוכנים לסבול את כמות המלל האינסופית כדי להגיע עד לסוף.
אז מה מצפה לי עוד השבוע. מחר אני מתחיל קליטה בעבודה, ביום רביעי אני מתחיל את המשמרת הראשונה שלי, אז אני לא אהיה בקשר עד יום רביעי הבא בערב, לא במייל, לא בטלפון ולא בכלום, אז אל תצפו לשמוע ממני עד אז. אבל אני מבטיח לעדכן, במחשבות והתרחשויות את עצמי ואתכם גם.
השעה שתיים בלילה, כאן ואני בהחלט עייף,
לילה טוב בוקר טוב

Monday, June 7, 2010

carma carma carma carma chameleon

השאלה המעניינת היא אם אני יכול להשאר אני גם תוך כדי שינוי של האני?
תוך כדי תנועה ומפגשים עם אנשים טובים באמצע הדרך, הבחירות שנראו לי הבסיסיות ביותר מבחינתי יכולות להשתנות, הפרספטיקבה נראית קצת אחרת ואז השאלה הגדולה היא איך להשאר אמיתי עם עצמי?
בשבוע האחרון פגשתי אנשים מאוד שונים ומוזרים, ואם יש דבר אחד שאני יכול להגיד על המדינה הזאת היא שיש בה מהכל. אבל נדהמתי לגלות כמה האנשים האלה, שמגיעים מקצוות כל כך שונים מצליחים להיות פתוחים לכל כך הרבה דברים שונים ומוזרים שהם בכלל לא מכירים. אתה מישראל הם שואלים אותי? איך שם עם כל המלחמות שלכם ואני תוהה מה אני צריך לענות, האם אני צריך להציג את הצד הישראלי הפטריוטי "אנחנו רק מגינים על עצמנו, מוקפים באויבים שרוצים להרוג אותנו" או אולי לנקוט בגישה קצת יותר פתוחה "מלחמה זה חרא, כולנו אשמים בזה שהמצב מדרדר", כולנו. ופתאום לרגע מתחיל להיות לי מטושטש מי זה הכולנו הזה שאני מתכוון אליו. לא כי אני שוכח מאיפה אני בא ומה אני חושב על האינדווידואליזם הקיצוני שהאמריקאיים חיים בתוכו, אלא כי הפתיחות הזאת ממיסה משהו בתוכי וגורמת לי לרצות שהמציאות תראה אחרת, בלי שאני אגרום לה להיות כזאת, אלא פשוט כי ככה זה יהיה.
אבל היא תהיה כזאת אלא אם אני אגרום למציאות מסויימת להתהוות. המציאות לא משתנה פשוט כי רוצים, היא משתנה כי אנשים משנים אותה בכל מיני צורות. פתאום אני מבין הרבה יות לעומק את המשבר בכלכלה האמריקאית לפני פחות משנתיים. אנשים חיים בחובות לביטוח רפואי שהם לא מצליחים לכסות, מוציאים משכתנא על הלימודים שלהם, רודפים אחרי כסף כי צריך לשלם לכל כך הרבה אנשים. אבל הכסף זורם. זורם לכיוון האנשים וממש נוגע, אבל נוזל להם מבין הידיים לכיוון מי שיש לו מספיק כוח כדי לשמור את הכסף אצלו. ומה נשאר מהאנשים האלה שהכסף נגע בהם וברח, או שהם ממשיכים לרדוף אחריו (corporate fuckheads) - עד איסוף מה שנקרא אנשי התאגידים
או שהם פשוט מפסיקים להתאמץ - ההיפים. אצלי, בינתיים ההיפים הם אלה שזוכים בכל הקופה, אבל אולי זה רק בגלל שהם אלה שאני מסתובב איתם כבר איזה שבוע. עכשיו שיש לי עבודה ואני מתחיל לחפש דירה ואני ארוויח כסף טוב, יחד עם הכסף מתחילות להגיע המחשבות על מה אפשר לקנות איתו.
האם אני עדיין אהיה אני, או שהאני משתנוה והופך להיות אני אחר?
אני חושב שהביקורת המתמדת על המציאות והשאיפה, ואולי אפילו הידיעה שהיא יכולה וחייבת להיות אחרת תשאר תמיד, כל השאר יבוא וילך.
ואולי מן הראוי לסיים בשיר שהבנתי לא מזמן בעזרת חברים טובים, ולאו דווקא בגלל המשמעות של השיר, אלא בגלל שהוא מזכיר לי אנשים שחשובים ומזכירים לי מי אני באמת:

כָּזֹאת אֲנֹכִי: שְקֵטָה
כְּמֵימֵי אֲגַם,
אוֹהֶבֶת שַלְוַת חֻלִין, עֵינֵי תִּינוֹקוֹת
וְשִירָיו שֶל פְרַנְסִיס זַ'ם.

בְּשֶכְּבָר הַיָמִים עָטְתָה נַפְשִי אַרְגָמָן.
וְעַל רָאשֵי הֶהָרִים
לְאֶחָד הָיִיתִי עִם הָרוּחוֹת הַגְדוֹלוֹת,
עִם צְרִיחַת נְשָרִים.

בְּשֶכְּבָר הַיָמִים... זֶה הָיָה בְּשֶכְּבָר הַיָמִים.
הַעִתִּים מִשְתַּנוֹת
וְעַכְשָו -
הִנֵּה אָנֹכִי כָּזֹאת.

Thursday, June 3, 2010

אז הפעם בעברית (בהשראת מישהי חשובה

אז אם פעם קודמת כתבתי על דברים שראיתי מחוץ לעצמי ואיך שאני חוויתי את הדברים שאותם ניסיתי לספוג, הפעם ננסה לעשות משהו קצת אחר, ונדבר על האנשים.
אפשר לטייל בשני אופנים שונים לחלוטין, וההבדל הוא רק בפרספקטיבה: אתה יכול לטייל ולחפש את המקומות שאותם אתה רוצה לראות, לחפש מקומות יפים, מכוערים, נעימים, פסטורליים, מהממים, בקיצור - מקומות. ומה שתראה זה מה שתקבל, אתה הולך לראות משהו שאתה מצפה לראות. שזה אופן אחד,
האופן השני הוא לטייל ולחפש את האנשים במקומות. וזאת חוויה אחרת לגמרי. כי אנשים יכולים להיות כל מיני דברים, הם יכולים להפתיע ולאכזב, לשמח להעציב וכו וכו. ואולי תגידו לי שגם מקומות יכולים לעשות את אותו דבר, וזה אולי קצת נכון, אבל אנשים תמיד יפתיעו, וזה ההבדל הגדול.

אני מטייל אולי בקושי שבוע ואני חושב שחוויתי את עצמי בכל כך הרבה אופנים שונים ביחס לאנשים שפגשתי, בין אם זה משפחה שלוקחת אותך הביתה ונותנת לך להרגיש בבית, ולבין אנשים שלא ראית המון זמן, ואתה נפגש איתם שוב והם מזכירים לך איפה היית עם עצמך באותה תקופה. ואפשר גם להפגש עם אנשים שבחיים לא הכרת, ואלי בחיים לא תראה שוב, אבל שיחה שלוקחת אותך למקומות מפתיעים, ומפגש אנושי שהבסיס בו הוא הרצון להפגש.
עכשיו שלא תבינו אותי לא נכון, לא הפכתי להיפי בין יום, ואני לא נפגש ככה עם כל דבר, כי "לזרוע קארמה טובה חוזרת אליך תמיד"ובלה בלה בלה, אני יכול להיות מאוד ביקורתי במפגשים כאלה, אפילו כלפי עצמי בתוך הסיטואציות ובתוך השיחות, אבל עכשיו זה הזמן להפתח לחוויות חדשות, לאנשים חדשים ולראות לאן זה יקח.
ואולי פשוט כי אין לי שום ברירה אחרת, אין לי תוכנית ברורה ואני לא יודע לאן אני יגיע, אז האנשים שאני פוגש באמצע הדרך הם כל מה שיש לי.
וזה די הרבה.

מחר אני מתחיל את המיונים, אני די רגוע לגבי זה, כי מה שיהיה יהיה. מהנקודה הזאת כל מה שנשאר לי זה להיות אני,
וזה די הרבה
,cheesy, אני יודע
אבל זה מה שיצא

Wednesday, June 2, 2010

first post

so i cant really write a journal cause I feel like an idiot so instead i'll open a blog (which doesn't make me feel any less like an idiot but it might be cool (i dont think it will, but it might)), and it will at least save me telling the story twice once to myself and a second time to everyone except me.
so i'll start my blog with a few revelations from NYC -
1. the faster you walk the busier you look
2. appearances are everything in NYC
3. people in NYC are very busy!

a have a couple more less interesting ones that i cant remember right now, so if i do i sure will share.
so that was New York City, fastest city in the world and everybody's running around in circles - making money to spend it on things that they feel they have to buy. u get sucked in by the NYC bug, the only problem is the second you step into the city - you got it!

well, enough about NYC, kinda feel that city was a bit to small for me, so i'm off to the big city - Asheville NC. whatta city, they have everything there.
i actually am excited and feel like the real adventure really begins now. i am glad i bought a plane ticket in advance to NC, and couldn't stay in NYC anymore, cause a couple more days and i probably could never have left.
what lies ahead? tryouts on friday until sunday, answers if i got in on monday. and then, the adventure begins - either start working or to hit the roads.
promise i will keep me and y'all posted.

dont know why, but writing my thoughts in english seem easier. i guess if you jave less words to express yourself with, you dont get too confused by them.
funny